ZAJĘCIA DODATKOWE

LOGOPEDIA

Zajęcia logopedyczne, w tym terapia poprzez zabawę, to możliwość przyswajania nowych słów i pojęć, doskonalenie mowy, wypracowanie właściwych nawyków związanych z mówieniem, ćwiczenia fonacyjne, oddechowe, artykulacyjne i usprawniające narząd mowy. I to wszystko w formie indywidualnej pracy z dzieckiem na podstawie interpersonalnych planów pracy.

JĘZYK NIEMIECKI

W ramach cotygodniowych zajęć w najstarszej grupie wiekowej dzieci poznają tradycje i kulturę krajów niemieckojęzycznych, ćwiczą podstawowe zwroty w codziennej komunikacji, śpiewają piosenki i dobrze się bawią mając możliwość poszerzania horyzontów, jak również wzbudzania w sobie ciekawości do nauki języków oraz okazję do rozwoju pozytywnego nastawienia do innych kultur.

RYTMIKA

W Junior Academy śpiewamy i tańczymy w zasadzie codziennie. I o to chodzi! Śpiew łączy w sobie funkcję edukacyjną i terapeutyczną. Aktywność ruchowa podczas zajęć rytmiki to rozwój sprawności motorycznej dziecka, niwelowanie napięcia fizycznego i poprawa samopoczucia. Równocześnie ćwiczymy zaangażowanie i koncentrację uwagi, rozwijamy pamięć muzyczną oraz wyobraźnię ruchową! Rytmika w Junior Academy to cykliczne zajęcia w każdej grupie!  

ZAJĘCIA TANECZNE

W Junior Academy wszystkie przedszkolaki znają Panią Asię, tancerkę Zespołu Pieśni i Tańca Kortowo, która w niezwykle przyjazny sposób uczy tańców ludowych czy towarzyskich, lecz także współczesnych zabaw z różnych zakątków świata. 

SENSOPLASTYCZNE EKSPERYMENTY PRZEDSZKOLAKA

Sensoryczne Eksperymenty Przedszkolaka to zajęcia, na których dzieci przy okazji zabawy, wykorzystują wszystkie swoje zmysły. Dzieci uwielbiają się brudzić, czy „babrać” w różnych masach plastycznych, a tu mają na to okazję! Na zajęciach nie tylko wykonujemy proste doświadczenia, lecz także szukamy i właśnie eksperymentujemy z wykorzystaniem zwykłych przedmiotów i składników w niecodzienny sposób.

Udało nam się już malować makaronem, szukaliśmy skarbów ukrytych w pachnącej galaretce, z kryształków i makaronu tworzyliśmy różnorodne wzory. Uczyliśmy się również jak posługiwać się pipetą i strzykawką i przy ich pomocy stworzyć piękne obrazki. Rozwijaliśmy naszą kreatywność poprzez eksperymenty z mieszaniem kolorów i malowaniem na mleku. Podczas zajęć wykonaliśmy też  jesienną ścieżkę sensoryczną – był to element dobrej zabawy, a także sposób na usprawnienie motoryki dużej, rozwój wyobraźni dotykowej oraz ćwiczenie równowagi i koordynacji ruchowej.

SZACHY

W najstarszej grupie naszych przedszkolaków prowadzone są zajęcia z szachów. Szachy to nie jedynie rozrywka a również sztuka logicznego myślenia, nauka gry fair play, strategii oraz rozwija myślenie przestrzenne. Dzieci chętnie toczą bitwy szachowe i dopytują kiedy będą kolejne zajęcia.

WYSPORTOWANY PRZEDSZKOLAK

W trakcie zajęć rozwijamy motorykę dużą, która ma ogromne znaczenie w rozwoju dzieci. Zajęcia mają formę zabaw ruchowych, bawimy się pokonując tory przeszkód, balansujemy. Jednym słowem “wyginamy śmiało ciało!”. 🙂

INTELIGENCJA EMOCJONALNA PRZEDSZKOLAKA

Zajęcia „Inteligencja emocjonalna przedszkolaka” będą odbywały się w grupach 2 razy w miesiącu. Cykl spotkań ma na celu wspomaganie rozwoju emocjonalnego dzieci oraz rozwój kompetencji społecznych. Zajęcia będą dostosowane odpowiednio do każdej grupy wiekowej. Emocje towarzyszą nam przez całe życie i tkwią bardzo głęboko w każdym z nas. Podczas zajęć dzieci nauczą się rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocje oraz poznają sposoby radzenia sobie z emocjami. Program będzie realizowany w oparciu o nowoczesną literaturę oraz gry i zabawy dotyczące emocji. W formie zabawy dzieci zagłębią się w świecie emocji.

KODOWANIE

W ramach zajęć kodowania Przedszkolaki mają możliwość rozwijania myślenia przyczynowo-skutkowego, a także umiejętności współpracy w małych grupach, rozwijały umiejętność współzawodnictwa i rywalizacji, posługiwania się symbolami, kształtowania myślenia przestrzennego. Ponadto włączamy się w akcję „Code Week”, czyli jedną z największych inicjatyw edukacyjnych na świecie. Jej celem jest zachęcenie – najpierw do poznania programowania, a później do rozpoczęcia nauki i zdobycia podstawowych umiejętności w tym zakresie. Ponadto uczestniczymy w programie VI edycji Ogólnopolskiego Programu Uczymy Dzieci Programować oraz w konkursie Cała Polska programuje.