ZAJĘCIA DODATKOWE

LOGOPEDIA

Zajęcia logopedyczne, w tym terapia poprzez zabawę, to możliwość przyswajania nowych słów i pojęć, doskonalenie mowy, wypracowanie właściwych nawyków związanych z mówieniem, ćwiczenia fonacyjne, oddechowe, artykulacyjne i usprawniające narząd mowy. I to wszystko w formie indywidualnej pracy z dzieckiem na podstawie interpersonalnych planów pracy.

JĘZYK NIEMIECKI

W ramach cotygodniowych zajęć w najstarszej grupie wiekowej dzieci poznają tradycje i kulturę krajów niemieckojęzycznych, ćwiczą podstawowe zwroty w codziennej komunikacji, śpiewają piosenki i dobrze się bawią mając możliwość poszerzania horyzontów, jak również wzbudzania w sobie ciekawości do nauki języków oraz okazję do rozwoju pozytywnego nastawienia do innych kultur.

RYTMIKA

W Junior Academy śpiewamy i tańczymy w zasadzie codziennie. I o to chodzi! Śpiew łączy w sobie funkcję edukacyjną i terapeutyczną. Aktywność ruchowa podczas zajęć rytmiki to rozwój sprawności motorycznej dziecka, niwelowanie napięcia fizycznego i poprawa samopoczucia. Równocześnie ćwiczymy zaangażowanie i koncentrację uwagi, rozwijamy pamięć muzyczną oraz wyobraźnię ruchową! Rytmika w Junior Academy to cykliczne zajęcia w każdej grupie!  

EKSPERYMENTY PRZEDSZKOLAKA

W ramach zajęć pracujemy nad rozwijaniem zainteresowań przyrodniczo – technicznych, wyobraźni twórczej oraz kreatywności i aktywności poznawczej. Ponadto, w twórczej atmosferze uczymy wychowanków współpracy i zespołowego dążenia do celu oraz rozbudzamy zainteresowania naukowe.

SZACHY

W najstarszej grupie naszych przedszkolaków prowadzone są zajęcia z szachów. Szachy to nie jedynie rozrywka a również sztuka logicznego myślenia, nauka gry fair play, strategii oraz rozwija myślenie przestrzenne. Dzieci chętnie toczą bitwy szachowe i dopytują kiedy będą kolejne zajęcia.

WYSPORTOWANY PRZEDSZKOLAK

W trakcie zajęć rozwijamy motorykę dużą, która ma ogromne znaczenie w rozwoju dzieci. Zajęcia mają formę zabaw ruchowych, bawimy się pokonując tory przeszkód, balansujemy. Jednym słowem “wyginamy śmiało ciało!”. 🙂

EMOCJE PRZEDSZKOLAKA

Z uwagi na intensywny rozwój emocji i uczuć dzieci w wieku przedszkolnym ważne jest, aby stworzyć optymalne warunki do uczenia się sposobów reagowania na różne wydarzenia, co też robimy podczas cyklicznych zajęć dotyczących dostrzegania emocji i umiejętności panowania nad nimi w różnorodnych sytuacjach społecznych

ZAJĘCIA Z ELEMENTAMI SENSOPLASTYKI

Od października w naszym przedszkolu odbywają się zajęcia dodatkowe – sensoplastyka.

Za nazwą sensoplastyki kryje się wspaniała metoda wspierania rozwoju dziecka. Jest to również świetna atrakcja dla dzieci, które przy okazji zabawy, wykorzystują wszystkie swoje zmysły i uczą się wyrażać emocje i uczucia. Dzieci uwielbiają się brudzić, czy „babrać” w różnych masach plastycznych, a tu mają na to okazję!

Na zajęciach często korzystamy z naturalnych składników, które najczęściej mamy  pod ręką w kuchni, np. mąkę, sól, makaron, barwniki spożywcze, przyprawy.

Na zajęciach udało nam się zamknąć las w słoiku, malowaliśmy już przyprawami, a także kolorowymi kostkami lodu. Z masy porcelanowej wyczarowaliśmy piękne zimowe kompozycje, a z masą aksamitną doskonale się brudziliśmy i „babraliśmy” 😊. Podjęliśmy również próbę malowania stopami – to była odkrywcza zabawa!

KODOWANIE

W ramach zajęć kodowania Przedszkolaki mają możliwość rozwijania myślenia przyczynowo-skutkowego, a także umiejętności współpracy w małych grupach, rozwijały umiejętność współzawodnictwa i rywalizacji, posługiwania się symbolami, kształtowania myślenia przestrzennego. Ponadto włączamy się w akcję „Code Week”, czyli jedną z największych inicjatyw edukacyjnych na świecie. Jej celem jest zachęcenie – najpierw do poznania programowania, a później do rozpoczęcia nauki i zdobycia podstawowych umiejętności w tym zakresie. Ponadto uczestniczymy w programie VI edycji Ogólnopolskiego Programu Uczymy Dzieci Programować oraz w konkursie Cała Polska programuje.

 

 ZAJĘCIA DODATKOWE Z ELEMENTAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Zajęcia z elementami integracji sensorycznej dostarczają dzieciom wiele pozytywnych wrażeń w oparciu o ćwiczenia ruchowe, w których praktykujemy, rozwijamy i doskonalimy konkretne umiejętności ruchowe, równoważne oraz koordynacyjne, są one niezbędne do dalszego rozwoju psychomotorycznego. Dodatkowo na każdych zajęciach dzieci otrzymują określoną ilość bodźców głównie w obszarze trzech bazowych systemów sensorycznych: układ dotykowy, przedsionkowy i proprioceptywny. Na dodatek należy jeszcze pamiętać, że wszystkie zadania wykonane przez dzieci umożliwiają im przede wszystkim lepszą orientację w schemacie własnego ciała oraz lepszą organizację wrażeń płynących z otoczenia, co stanowi podstawę do radzenia sobie w różnych sytuacjach życia przedszkolnego i nie tylko…

Poniżej kilka zadań, które realizujemy:

  1. Ćwiczenia równoważne na dyskach sensorycznych umożliwiają wzmocnienie mięśni posturalnych w centralnej części ciała.
  2. Ćwiczenia z woreczkami usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową.
  3. Ćwiczenia ruchowe w niskich pozycjach: czworakowanie, pełzanie, turlanie dostarczają mocnych wrażeń dotykowych, przedsionkowych, co stymuluje również proprioreceptory znajdujące się w najgłębszych partiach ciała: mięśniach, ścięgnach, stawach.
  4. Skoki obunóż przez linę wzmocniaja mięśnie w centrum utrzymujące prawidłową postawę ciała oraz odpowiednią dystrybucję napięcia mięśniowego.
  5. Ćwiczenia w parach budują w dzieciach zaufanie do drugiej osoby, poczucie przynależności w grupie oraz poczucie, że jestem w niej ważny.