Pierwszy semestr zabaw z
kodowaniem unplogged w naszym przedszkolu już za nami.
W ramach naszych spotkań rozwijaliśmy logiczne myślenie poprzez następujące
aktywności:
- odwzorowywaliśmy kody za pomocą kolorowych szachownic i kubków,
- graliśmy w kółko i krzyżyk (wówczas szukaliśmy najlepszych strategii, które pozwalały nam na wygraną),
- układaliśmy wieże z kubków, a także szukaliśmy brakujących „tajemniczych kubków zagadek”,
- graliśmy w kubkowe „sudoku”,
- tworzyliśmy pierwszy offlinowy kod, czyli skrypt, w którym za pomocą symboli (strzałek) układaliśmy drogę sześciennego klocka do kubka.
W czasie naszych spotkań przedszkolaki były niezwykle zaangażowane oraz z uśmiechem witały prowadzącą, by znów móc stawić czoła nowym łamigłówkom. Prawdziwymi pionierami okazały się 5 i 6 latki, które zaskakiwały świeżością myślenia i logicznością wypowiedzi. Także 4-latkom sprawiły ogromną radość ich własne odkrycia. Przedszkolaki w tym semestrze miały nie tylko możliwość rozwijania myślenia przyczynowo-skutkowego, ale także umiejętności współpracy w parach, kształtowali umiejętność współzawodnictwa i rywalizacji, posługiwali się symbolami, kształtowali myślenie przestrzenne. Przed nami następny semestr nowych ciekawych zabaw i zadań.
W nadchodzącym semestrze przedszkolaki z Junior Academy na zajęciach kodowania wspólnie z Panią Pauliną Paluch włączają się w akcję „Hour of code”, czyli jednej z największych inicjatyw edukacyjnych na świecie. Jej celem jest zachęcenie – najpierw do poznania programowania, a później do rozpoczęcia nauki i zdobycia podstawowych umiejętności w tym zakresie. Łamigłówki udostępniane w ramach Godziny Kodowania są bardzo interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania. W tym semestrze oprócz wspólnego kodowania na dywanie skorzystamy także z możliwości platformy Hour of code.